nilimall

فروش باکیفیت‌ترین محصولات ارگانیک

فروش باکیفیت‌ترین محصولات ارگانیک

سبدی از باکیفیت‌ترین محصولات ارگانیک
هوای سلامتی‌تان را داشته باشید!

کاکائو و خواص آن

چهارشنبه, ۵ آبان ۱۴۰۰، ۰۵:۴۰ ب.ظ

کاکائو یکی از خوش مزه ترین و پرطرفدارترین مواد غذایی در جهان است. این ماده، تشکیل دهنده ی بسیاری از خوراکی ها نظیر بیسکوییت ها، کیک ها و شکلات هاست. بیش‌تر ما هنگام خرید محصولات خوراکی، طعم کاکائو‌یی آن را ترجیح می‌دهیم! که این نشان دهنده ی محبوبیت این طعم بی نظیر است!

خوب است که اطلاعات بیش‌تری درمورد این محصول شگفت انگیز بدانیم.

برای خواندن مقاله ی کامل و خرید محصولات ارگانیک به سایت نیلیمال مراجعه نمایید:)

داستان کشف کاکائو چیست؟

تاریخ یافت شکلات به 5000سال پیش باز می‌گردد. مردم بومی منطقه‌هایی در اکوادور امروزی این محصول را از جنگل های آمازون بدست می‌آوردند. سرخ پوستان این گیاه را خوراک خدایان می‌نامیدند. اسپانیایی‌ها کاکائو را در سده ۱۶ از مکزیک به اروپا بردند و حدود ۱۰۰ سال چگونگی تهیه آن را پنهان کردند تا در سده ۱۷ سایر اروپایی‌ها نیز چگونگی تهیهٔ این نوشیدنی را آموختند. کریستف کلمب و پسرش نخستین اروپایی هایی بودند که با کاکائو آشنا شدند. تا سال های سال کاکائو خوراکی بسیار گران قیمتی بود و فقط اشراف قادر به مصرف مقدار کمی از آن بودند!

خواص کاکائو چیست؟

کاهش فشارخون

کاکائو هم به صورت پودر و هم به صورت شکلات سیاه به کاهش فشارخون کمک می‌کند. فلاوانول های موجود در کاکائو باعث افزایش سطح نیتریک اسید خون شده و این باعث می‌شود که رگ های خونی بهتر عمل کنند.

کاهش خطر سکته مغزی و قلبی

کاکائو می‌تواند خطر بروز سکته قلبی و مغزی را کاهش دهد! همان طور که گفته شد، فلاوانول های موجود در کاکائو باعث عملکرد بهتر شریان های خونی و قلب می‌شود.

درمان افسردگی

از فواید کاکائو خوردن می‌توان به بهبود خلق و خو و کاهش افسردگی اشاره کرد. با خوردن کاکائو، ترشح هورمون سروتونین (هورمونی که حس و حال خوبی را برایمان ایجاد می‌کند) زیاد می‌شود و هم چنین کافئین موجود درآن هم باعث افزایش شادیمان می‌شود.

برای کاهش افسردگی قهوه هم توصیه می‌شود.

کاکائو و دیابت

همه ی ما با این توصیه برخورد کرده ایم که مصرف زیاد شکلات و کاکائو باعث افزایش قند خون و در نتیجه دیابت می‌شود ولی باید بدانیم که خود کاکائو این گونه نیست و دارای خاصیت ضد دیابت است! تحقیقات نشان می‌دهد مواد موجود در کاکائو، باعث بهبود فرآیند ترشح انسولین در بدن می‌شود و در نتیجه خطر ابتلا به دیابت را در بدن پایین می‌آورد.

برای کنترل و کاهش دیابت می‌توانید از پودر هسته خرما نیز استفاده نمایید!

اگر می‌خواهید با مضرات کاکائو هم آشنا شوید به سایت نیلیمال مراجعه نمایید!

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۸/۰۵
modir mohtava

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی