nilimall

فروش باکیفیت‌ترین محصولات ارگانیک

فروش باکیفیت‌ترین محصولات ارگانیک

سبدی از باکیفیت‌ترین محصولات ارگانیک
هوای سلامتی‌تان را داشته باشید!

قند خون

چگونه قند خون را در بیمار دیابتی پایین نگه داریم؟

بیمار دیابتی مواظب اندازه وعده های غذایی باشید

یکی از دغدغه‌های رایج پس از تشخیص ابتلا به دیابت، انتخاب نوع رژیم غذایی سالم و مناسب برای بیمار دیابتی است. خوردن وعده غذایی زیاد، قند خون را بالا می برد. زیاد خوردن باعث آسیب بیشتر به بیمار دیابتی می شود. یک راه آسان برای پایین آوردن سطح قند خون در بیمار دیابتی، خوردن میزان غذای کوچک تر است. نگران نباشید؛ ما قصد نداریم از شما خواهش کنیم که از گرسنگی بمیرید!. در حقیقت، وقتی دانه ها، پروتئین ها و چربی ها را انتخاب می کنید. آنها را کنترل کنید.

سعی کنید با میانه روی غذا بخورید. برای سیر شدن به آرامی غذا بخورید و آرام غذای خود را بجوید. بنابراین مغز شما فرصتی دارد تا به شما اطلاع دهد که چه زمانی سیر هستید. اگر شما غذای خود را بدون فکر ببلعید، خیلی بیشتر از آن چیزی می خورید که بدن شما احتیاج دارید.

اهمیت تغذیه بیمار دیابتی

اگر دیابت نوع ۲ دارید یا در خطر دیابت هستید، می دانید که نوشابه، شیرینی و دونات اصلا برایتان خوب نیستند. به این علت که خوردن مقدار زیادی مواد قندی و کربوهیدرات های تصفیه شده به مرور زمان می تواند باعث بالا رفتن قند خون و مقاومت به انسولین در بیمار دیابتی شود. که آسیب های جدی به کلیه، چشم ها، اعصاب و قلب را به همراه دارد.
به عنوان یک راهنمای کلی باید گفت غذاهای سرشار از پتاسیم، کلسیم ، فیبر، منیزیم، و ویتامین های A، C، و E انتخاب مناسبی هستند. حتی چربی ها نیز اگر سالم باشند و به اندازه کافی مصرف شوند مناسب هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی