nilimall

فروش باکیفیت‌ترین محصولات ارگانیک

فروش باکیفیت‌ترین محصولات ارگانیک

سبدی از باکیفیت‌ترین محصولات ارگانیک
هوای سلامتی‌تان را داشته باشید!

درمان قطعی قند خون یا بیماری دیابت چیست؟

شنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۹، ۰۴:۲۸ ب.ظ

درمان قطعی قند خون

 

در این مقاله قصد داریم با موضوع درمان قطعی قند خون یا دیابت نوع دو، به بحث و گفت و گو بپردازیم.

این بیماری که به آن دیابت بزرگسالی و یا دیابت غیر وابسته به انسولین گویند، غالبا چاقی نیز در مبتلا شدن به این بیماری بسیار موثر بوده، و یکی از مهم ترین روش های درمان آن، لاغر شدن می باشد.

محققان معتقدند که بیماری دیابت نوع دو را می توان با کاهش دادن کالری مصرفی، ورزش و در نتیجه کنترل وزن؛ می توان در یک دوره ی سه ماهه کاملا درمان نمود.

چه عواملی باعث مبتلا شدن به بیماری دیابت نوع دو می گردد و علائم آن چیست ؟

عموما کسانی که دچار اختلال گلوکز ناشتا و یا اختلال نداشتن تحمل گلوکز در آن ها توسط پزشک، تشخیص داده شده است،  و یا اختلالاتی که بدن آن ها،  در استفاده از گلوکز ناتوان می باشد؛  خطر بسیار بالایی در مبتلا شدن به بیماری دیابت نوع دو دارند.

هم چنین فاکتور های گوناگونی نیز باعث مبتلا شدن به این بیماری می گردند؛ عواملی نظیر:  داشتن اضافه وزن نداشتن تحرک و یا فعالیت بدنی پایین و …

غالبا افرادی که به بیماری دیابت نوع دو  مبتلا شده اند  علائمی را تجربه می نمایند ؛ نظیر:

  • داشتن عطش و احساس تشنگی بسیار زیاد و در پی آن پرنوشی
  • ادرار زیاد
  • تار شدن دید
  • زودرنج شدن
  • کزکز شدن یا احساس سوزش و بی حسی در دست و پاها
  • مکرارا در لثه ،  پوست و مثانه دچار عونت شدن
  • عدم بهبودی زخم ها
  • بسیار خسته بودن بدون داشتن دلیل قابل توجیه
  • در بعضی موارد نیز بدون هیچ گونه علامتی می باشد.
  • گاهی اوقات فرد مدت هاست که به بیماری دیابت نوع دو مبتلا شده است و از آن جایی که بدون هیچ گونه علائمی اتفاق افتاده، فرد از بیماری خود اطلاعی ندارد.
درمان قطعی قند خون
 

درمان قطعی قند خون چیست ؟

در حال حاضر برای درمان این بیماری درمان قطعی، شناخته نشده است. البته قابل ذکر می باشد که اگر بیمار در مراحل ابتدایی این بیماری قرار داشته باشد؛ به سادگی با کنترل نمودن قند می توان بیماری را کنترل نمود.

البته لازم به ذکر می باشد که بیماری دیابت نوع دو اگر در مراحل ابتدایی قرار داشته باشد، با تغییر روش زندگی، هم چنین داشتن فعالیت بدنی و تغذیه سالم، ضمن کنترل نمودن استرس؛ قابل درمان خواهد بود .

ضمنا بسیار جالب است که بدانی در افرادی که دچار افزایش وزن شدیدی می باشند، حتی با کم کردن تنها 15 درصد از وزنشان می توانند در درمان این بیماری کاملا موثر واقع شوند.

اگر با تغییر دادن عادت های اشتباه،  این بیماری اصلاح نشد، در این صورت اغلب با مصرف نمودن داروهایی قابل درمان می باشند. زیرا از آن جایی که حتی بدن افرادی که به این بیماری مبتلا شده اند، تا حدودی انسولین را ترشح می نماید؛ اما به داروهایی نیاز می باشد تا میزان ترشح انسولین را افزایش داده و بهره برداری این ماده را در بدن بهبود بخشند.

چه موادی می تواند قند خون را به میزان بیشتری در افراد افزایش می دهد؟

طبق تحقیقات مختلف مشخص شده است، موادی که دارای کافئین زیادی هستند، به میزان بیشتری قند خون را در افراد بالا می برد و برای بیماران مبتلا به بیماری قند خون مشکلاتی را به وجود می آورد.

قهوه و نسکافه از این مواد هستند که با توجه به کافئین بالایی که در این ماده ها وجود دارد، قند خون بالا می رود.

ذکر این نکته الزامی است که در هر فردی ممکن است، واکنش بدنی متفاوتی نسبت به کافئین و جذب این نوع مواد وجود داشته باشد. جذب کافئین و مواد قندی در افراد متفاوت است.

برخی از غذاها وجود دارند که برچسب روی آنها به معنی بدون قند بودن این نوع غذاها است، اما این نوع مواد، قند خون را در حد بالایی افزایش می دهد. غذاهایی که به عنوان بدون قند شناسایی می شوند، ممکن است، نشاسته و چربی زیادی داشته باشد، یا کربوهیدرات این نوع ماده در حد بالایی است.

نان های شیرینی

نان های شیرینی دارای کربوهیدرات و کالری به میزان زیادی هستند و این نوع مواد غذایی قند خون را در تایم کوتاهی به شدت افزایش می دهند.

کربوهیدراتی که در یک نان شیرینی وجود دارد، مسلما از کربوهیدراتی که در نان های معمولی می باشد، خیلی بیشتر است و استفاده از آن در اسرع وقت می تواند قند خون را بالا ببرد و افرادی که تمایل به این نوع مواد دارند، می توانند از قطعه کوچکی در طول روز استفاده کنند.

نوشیدنی هایی وجود دارند که حاوی قند خیلی زیادی هستند و به اندازه نوشابه دارای قند فراوان می باشند. افرادی که قند خون بالا دارند، لازم است، قبل از مصرف هر نوع نوشیدنی با پزشک مشورت کنند تا در ارتباط با نوشیدنی هایی که قند زیادی دارند، بیمار آگاه تر شده و این مواد را کمتر مصرف کند.

میوه هایی که خشک هستند، به نسبت دیگر میوه ها ممکن است که کربوهیدرات بیشتری داشته باشند و قند خون را در حد بالایی افزایش می دهد. در بیمارانی که قند خون بالایی دارند، بهتر است که میوه های خشک کمتری استفاده شود. پس بهترین روش برای درمان قطعی قند خون مصرف محصولات صفر دیابت است.

درمان قطعط قند خون
نان غنی شده با آرد هسته خرما:

هسته خرما به عنوان منبعی از مواد سلامت بخش همچون فیبر خوراکی، آنتی اکسیدان‌های طبیعی و مقاوم در برابر حرارت و روغن‌های اُمگا 6 و 9 مطرح است. بیش از 80% پودر هسته خرما فیبر رژیمی با کیفیت است که منجر به کاهش قند و چربی خون شده و همزمان با کاهش اشتها و ایجاد سیری زود هنگام در تناسب و کاهش وزن بدن موثر است.  پودر هسته خرما، دارای مقادیر قابل توجهی سلنیوم، روی و منگنز بوده، و از نظر ویتامین‌های A، E و خانواده B نیز غنی است.

از خواص درمانی نان هسته خرما میتوان به درمان و کنترل بیماری هایی همچون بیماری های گوارشی، چاقی و دیابت اشاره کرد.از سوی دیگر به دلیل عدم وجود اسید فایتیک در نان هسته خرما، خصوصیات منفی نان های حاوی سبوس در این نان وجود ندارد.نان فراسودمند هسته خرمای فلاوینا علاوه بر خواص غذایی متعدد دارای خواص سلامت‌زایی بسیاری بوده و از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. بسیاری از عناصر مورد نیاز روزانه بدن توسط این نان می‌تواند تامین ‌شود.

این نان غنی از مواد معدنی و ویتامین‌ها بوده و با دارا بودن میزان بالای فیبر توانایی تنظیم کلسترول خون را دارند که از این طریق از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کرده و خطر بروز سکته را کاهش می‌دهد. مصرف مداوم و روزانه این نان از تغییرات ناگهانی قند خون جلوگیری کرده و کمک شایانی به افراد مبتلا به دیابت می‌کند. همچنین با پاکسازی پرزهای روده و معده و افزایش عملکرد سامانه ایمنی بدن به عنوان یک گزینه مناسب برای تغذیه کودکان مطرح است.

آیا انجام فعالیت های بدنی تأثیر خاصی بر درمان قند خون بالا دارد؟

هر فردی که به بیماری قند خون بالا مبتلا می شود، نیاز دارد که یک رژیم غذایی مناسب و صحیح را برای درمان این بیماری به کار برند. با استفاده از یک رژیم غذایی مناسب می توان قند خون بالا را کنترل کرده و از افزایش یافتن این بیماری جلوگیری کرد.

تا با این اقدام مهم و کنترل میزان قند خون موجود در بدن بتوان درمان را انجام داده و از ایجاد بیماری های مختلفی که به دلیل وجود قند خون بالا به وجود می آید پیشگیری کرد.

با انجام دادن ورزش و فعالیت های بدنی که به شکلی منظم صورت می گیرد، افراد به راحتی می توانند به درمان قطعی قند خون خود برسند.

معمولا برنامه ورزش و انجام فعالیت های ورزشی خاص برای هر فرد، تنها توسط پزشکان و متخصصان این زمینه و با توجه به وضعیت بیماری آنها در نظر گرفته می شود و در این زمینه پزشکان به میزان قند خون در بدن بیماران توجه می کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی